Més informació [ Selecci | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A130911A13   VIII Jornada de formació CEE Montserrat Montero: Trastorns de conducta, conductes trastornades i conductes que ens trastornen
2015-2016   Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/6/2016 - 2/6/2016 (5 hores) de 16:00h a 21:00h
   CEE Montserrat Montero
   Camí Sta. Quitèria, s/n (ap.correus 176) (Granollers) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Oriental I
  
   ATENCIÓ: Es realitzarà a la Sala Tarafa de Granollers (Carrer de Corró, 47)
  
Inscripció   04/07/2016 - 02/06/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Cada dia és més freqüent l’atenció, en l’entorn escolar, d’alumnes que presenten greus problemes de regulació de conducta associats a problemes de salut mental. Les alteracions greus de la conducta constitueixen un repte educatiu, sanitari i social que requereix d’un recolzament integral i intensiu.
És des del coneixement i la comprensió d’aquests alumnes que ens poden apropar a aquest infants i joves i anar trobant millors estratègies i recursos per atendre’ls.
Sovint ens preguntem per què es comporten així, quines necessitats tenen, com els docents podem afrontar aquestes situacions, com ha de ser el context educatiu per respondre a la seva realitat, quins recursos i mètodes de treball són els més adients...
La xerrada-taller pretén facilitar eines conceptuals i metodològiques que ens apropin a la problemàtica conductual.
  
Objectius   - Crear un espai de reflexió i coneixement a l'entorn d'aquesta situació i alhora facilitar eines conceptuals i metodològiques que ens apropin a la problemàtica conductual.
  
Continguts   Xerrada a càrrec del Dr. Josep Moya Ollé, psiquiatra i psicoanalista, especialitzat en el tractament i la prevenció de trastorns mentals entre la població jove i adolescent, que sota el títol “Trastorns de conducta, Conductes trastornades i conductes que ens trastornen” donarà a conèixer:
1.El context social i educatiu
2.L’alumne amb TC.
3.El trastorn de conducta, un criteri clínic, educatiu?.
4.El paper de l’educador.
5.Semiologia del comportament.
6.Causes del comportament.
7.Abordatge.

Presentació de casos pràctics
  
Avaluació   Formulari de valoració enviat als assistents.
  
Requisits de  certificació   Assistència.
  
Persones  destinatàries   Tenen prioritat d'inscripció els equips directius, els mestres d'Educació especial, els psicopedagogs i els professionals relacionats amb aquest àmbit: EAP, CDIAP, CSMIJ
  
E-mail   a8930013@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent