A130911A13 |
VIII Jornada de formació CEE Montserrat Montero: Trastorns de conducta, conductes trastornades i conductes que ens trastornen |
2015-2016 |
Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
2/6/2016 - 2/6/2016 (5 hores) de 16:00h a 21:00h |
|
CEE Montserrat Montero |
|
Camí Sta. Quitèria, s/n (ap.correus 176) (Granollers)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental I
|
| |
|
ATENCIÓ: Es realitzarà a la Sala Tarafa de Granollers (Carrer de Corró, 47) |
| |
Inscripció |
04/07/2016 - 02/06/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Cada dia és més freqüent l’atenció, en l’entorn escolar, d’alumnes que presenten greus problemes de regulació de conducta associats a problemes de salut mental. Les alteracions greus de la conducta constitueixen un repte educatiu, sanitari i social que requereix d’un recolzament integral i intensiu.
És des del coneixement i la comprensió d’aquests alumnes que ens poden apropar a aquest infants i joves i anar trobant millors estratègies i recursos per atendre’ls.
Sovint ens preguntem per què es comporten així, quines necessitats tenen, com els docents podem afrontar aquestes situacions, com ha de ser el context educatiu per respondre a la seva realitat, quins recursos i mètodes de treball són els més adients...
La xerrada-taller pretén facilitar eines conceptuals i metodològiques que ens apropin a la problemàtica conductual.
|
| |
Objectius |
- Crear un espai de reflexió i coneixement a l'entorn d'aquesta situació i alhora facilitar eines conceptuals i metodològiques que ens apropin a la problemàtica conductual.
|
| |
Continguts |
Xerrada a càrrec del Dr. Josep Moya Ollé, psiquiatra i psicoanalista, especialitzat en el tractament i la prevenció de trastorns mentals entre la població jove i adolescent, que sota el títol “Trastorns de conducta, Conductes trastornades i conductes que ens trastornen” donarà a conèixer:
1.El context social i educatiu
2.L’alumne amb TC.
3.El trastorn de conducta, un criteri clínic, educatiu?.
4.El paper de l’educador.
5.Semiologia del comportament.
6.Causes del comportament.
7.Abordatge.
Presentació de casos pràctics
|
| |
Avaluació |
Formulari de valoració enviat als assistents.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència.
|
| |
Persones destinatàries |
Tenen prioritat d'inscripció els equips directius, els mestres d'Educació especial, els psicopedagogs i els professionals relacionats amb aquest àmbit: EAP, CDIAP, CSMIJ
|
| |
E-mail |
a8930013@xtec.cat
|
| |
|
|